Kjøpsvilkår og angrefrist

Generelt

Gjennom å handle hos oss, aksepterer og godkjenner du som kunde samtidig alle gjeldende betingelser.

www.englegard.no er en nettbutikk eid av Englegård Schau (org. nr.: 927567369 MVA)

Englegård Schau er selger av produktene i denne nettbutikken.

Priser

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkludert mva.

Vi tar forbehold om prisendringer. Vi tar også forbehold om feil i prisene som skyldes feil på nettsiden, samt alle andre tekniske feil.

Prisene kan, ved forhold som er oppgitt her, bli endret uten varsel.

Frakt og levering

Englegard.no samarbeider med Onlinegruppen (Postnord) for levering av sendinger.

Alle bestillinger sendes innen 1-5 virkedager (mandag-fredag), såfremt de gjeldende produkter er på lager.

Vi sender kun bestillinger internt i Norge – dvs. ikke til Svalbard/Jan Mayen.

Fast frakt kr 99,- og gratis frakt på kjøp over kr. 1.500,-

Englegard.no er ikke ansvarlig for bestillingen etter den er levert til transportør eller Posten.

Betalinger

Du betaler med Visa eller Vipps. Man har de samme garantier og den samme trygghet som ellers når man handler med sine kort eller betaler med Vipps. Det er ingen oppbevaring av kortnummer i nettbutikken. Alt foregår online, med direkte autorisasjon av kjøper og selger.

Angrerett og retur

Ved kjøp av varer over internett har du angrerett i 14 dager. Fristen starter å løpe dagen etter at varen er mottatt. Hvis du angrer på ditt kjøp og ønsker å returnere varer til oss, er det viktig at du gir oss skriftlig beskjed innen fristens utløp. Du kan velge om du vil benytte standard utfylt angrerettsskjema som ligger vedlagt din bestilling eller gi melding om bruk av angrerett i en annen utvetydig erklæring. Angrerettsskjemaet/meldingen sendes enten per post til: Englegård Schau, Knestanggata 2, 3514 Hønefoss

eller per e-post til: silje@englegard.no. Ved mottak av melding om bruk av angrefrist sendt per e-post vil vi sende en mottaksbekreftelse.

Du som forbruker har bevisbyrden for at meldingen om angrerett er avgitt innen angrefristens utløp.

Du må også sørge for at produktet er godt beskyttet. Ved bruk av angreretten må produktet være i salgbar stand, dvs; ubrukt, uåpnet og med komplett emballasje. Dette er et krav for å kunne godkjenne angreretten.

Etter å ha sendt melding om bruk av angrerett, skal du sende varene tilbake uten unødig opphold og senest innen 14 dager fra meddelelse om angrerett er gitt. Du som forbruker har bevisbyrden for at varene er sendt i retur, og du bør derfor sørge for å dokumentere tidspunktet for avsendelse, for eksempel i form av kvittering for avsendelse av varen.

Sørg for at produktene er godt beskyttet, legg ved en lapp med ditt navn, ordrenummer og send varene til returadresse:

Englegård Schau, Knestanggata 2, 3514 Hønefoss.

Ved retur av varer er det du som kunde som betaler returkostnader og returporto. jfr Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven). Varer som returneres skal ikke sendes i oppkrav til oss. Fraktkostnader refunderes ikke.

Send oss også en bekreftelse på e-post: silje@englegard.no

når returen er sendt inn med informasjon om hvilke produkter som ble sendt i retur, slik at vi kan følge opp dette og refundere deg når returen er blitt godkjent.

Ved bruk av angrerett refunderer vi pengene etter at vi har mottatt og behandlet returen. Ved godkjent retur vil kjøpsbeløpet bli refundert tilbake på det betalingsmiddelet som ble benyttet ved kjøp.

Uavhentede pakker

Din pakke blir levert i postkassen, såfremt det er mulig å pakke din bestilling i eske som kan leveres i postkassen. Sørg for å tømme posten jevnlig, slik at det ikke blir for fullt. Dersom det ikke er mulig å levere til din postkasse vil fraktselskapet levere på dør eller til hentested. Hvis pakken ikke blir hentet innen tidsfristen kan du bli belastet kr. 195,- for å dekke våre håndtering- og returkostnader. Det samme gjelder, dersom mottakers adresse er feil eller ikke registrert hos posten.

Kansellering

Ved kansellering av ordre under kjøpsprosessen blir du ikke belastet. Kansellering/avbestilling av ordre etter at ordren er gjennomført gjøres via e-post: silje@englegard.no

Kanselleres ordren før vi har utsendt varene fører vi pengene tilbake til din konto.

Om en ordre blir avbestilt etter at ordren er utsendt gjelder vanlige angrerett og retur regler som beskrevet ovenfor.

Feil eller manglende leveranser

Dersom du mangler en vare eller har fått feil vare i forsendelsen din, må du ta kontakt med oss raskest mulig. Reklamasjon må uansett senest skje to år etter at du overtok varen. Send oss e-post til silje@englegard.no

og skriv på bestillingsnummeret og hvilken vare som mangler eller er feillevert. Har vi gjort en feil retter vi selvsagt opp denne uten ekstra kostnader for deg. Det er viktig at den feilleverte varen ikke åpnes og kan returneres i salgbar stand.

Hvis du oppdager at en pakke er skadet allerede ved avhenting på postkontoret, må du melde fra om dette med en gang på stedet. Oppdager du en transportskade først når du kommer hjem og åpner emballasjen – ta med deg hele forsendelsen inkludert emballasjen tilbake til postkontoret og fyll ut et skadeskjema. Postpersonalet vil hjelpe deg med utfyllingen. Dersom du har mottatt en vare som er ødelagt, må du også kontakte oss så snart som mulig. Du må dokumentere skaden med bilder. Det er viktig at du ikke kaster emballasjen varene kom i.

Reklamasjon

Ved eventuelle reklamasjoner ta kontakt på silje@englegard.no

Kunden betaler selv kostnaden ved eventuell retur.